- Dbase 3+ bende olacak, arzu ederseniz bulabilirim.
- Dbase III+ da, index dosyaları ayrıdır ve clipper içerisinden yapılmış
indexlerin yapıları farklı olduğundan, dbase III+ içerisinde değişiklik
yaparsanız, değişiklik clipper e işlenmeyecektir.
- Bu sebeple program yazarken, baş tarafa, "şu ndx dosyası yoksa, şu key'le
indexle" eklerdik, bozulması halinde de işe yarardı.
- ndx dosyasına hex editörü ile bakarsanız dosyanın başlangıcında key'i bir
şekilde görebilirsiniz diye hatırlıyorum.
- clipper 5 de bir yerlerlerde olacaktı arzu ederseniz bakarım.
- delphi, dbase eklentisi ile dosyaları açar.
Dediğim gibi, veri dosyasını index siz açıp değişiklik yapacaksınız ve
yapılan değişiklik index dosyasına işlenmeyecek. Denemek için ndx dosyasını
başka dizine alın, programı çalıştırın, ndx dosyasını kendisi ürettiyse
sorun yok dbase. Exe ile açıp değişiklik yapıp reindex yaptırabilirsiniz.

Kolay gelsin.

3 Ağu 2018 Cum 11:09 tarihinde Dr. Mucibirahman İLBUĞA <