Sıradışı beklentiler, doğal olarak sıradışı çözümler gerektirmeye gebe
oluyor. Mesela, Qt içersinden, baya kolayca, yani C/C++ mantalitesiyle
kolayca, Python kodlarını çağırabilirsiniz. Hatta Qt signal/slotları ile,
yani atıyorum bir Qt nesnesinin sinyalini, bir python nesnesinin slotuna
bağlayabilirsiniz. Anahtar kelime, "pythonqt".

Fakat böyle kasmadan, basitçe, xbase kullanabilirsiniz.

https://sourceforge.net/projects/xdb/

Basitçe, DBF erişimi için nerdeyse eksiksiz bir C++ kütüphanesi.

Bir hatırlatma yapayım, indexleri işlemeyi unutmayın, diğer programın
başına iş açılmasın.