Merhabalar,

26.08.2018 11:20 tarihinde M.Dumlupinar yazdı:
> - trigger larin yurutulmesi sonrasidan birsey yapmaniz gerekirse
> ilgili trigger in isini adam gibi yapip yapmadigini bilemezsiniz.
> transaction-commit-rollback uclusu.

Bu nokta önemli. Haklısınız. Buun dönüş sonucu karanlık! Ama triger
içerisinde hata kontrolü yapmaya çalıştım. Mesela stok hareketi
yapıldığında depoStok tablosunda henüz kayıt açılmadıysa öncelikle o
stokkoduna dair kayıtı trigere oluşturuyorum. Ama elbette bu basit
işlemde sıkıntı olmaz ama işler detaylandıkça sıkıntı olabilir...

> - veritabanlari spof dur (single point of failure) bu noktayi elden
> geldigi kadar sade kullanmak lazim. isi zaten basindan askin, kodlama
> tarafinin islerini de yukleyerek iyice darbogaz olusturmayin.

Elbette veritabanında triger veya fonksiyonların çalışma hızı ile
önemli. Tam bilmiyorum! Derleyici mi yoksa yorumlayıcı mantığı ile mi
işliyor? Yani yazdığımız kod veya fonksiyon önce derleniyor mu?
Bilmiyorum...

Kolay gelsin,
Mucip:)