From: "A.Gurcan Ozturk" <gur...@gurcanozturk.com>
To: <linux-sunucu@liste.linux.org.tr>
Sent: Friday, April 24, 2009 11:41 PM
Subject: [Linux-sunucu] Re:Apache 2, performans ölçüm

Mesela,

Tek makina kullaniyorsaniz, iki ayri web server calistirin, dinamik
content  icin apache, statik content icin lighttpd (ngix denemedim ama
load balance icin iyi seyler yazilmisti hakkinda) ayni sistem uzerinde
iki farkli IP adresi kullanarak.

Eger birden fazla makinaniz varsa, birinde image server olarak
lighttpd, digerinde dinamik content icin apache.

Bir onceki mesajda verdigim linkte oldukca iyi bilgiler var tuning
icin, tavsiye ederim. Ayrica nette cok fazla tuning dokumani var. Eger
ram problemi yoksa, ramdiskte kullanabilirsiniz, disk IO'suna
guvenmiyorsaniz veya daha cok hiz istiyorsaniz.

Caching icin xcache veya memcache kullanin, hatta yeteri sayida
sunucunuz varsa distributed caching yapabilirsiniz memcached ile.

vs vs vs,