>  Sistemleri sırayla kurup testlerinizi öyle yaparsanız, varsa aradaki
> farkları öyle görebileceğinizi düşünüyorum.

Barış'ın yazdıklarına katılıyorum. Aynı sisteme iki dağıtımı yan yana kurmak
ile donanım üzerinde tek sistem olarak kurup kullanmak arasında fark var.
Sanırım sırayla ubuntu ve debian kurup denemeleri yaptınız.

Kurulumda dosya sistemi olarak ext3 veya ext4 seçmek de fark yaratacaktır.
İkincisi de kullanılan çekirdek sürümleri arasında Linux'un performans
kayıplarının giderilmesi için yapılmış bir çok düzenleme var. Bunun dışında
kullandığınız donanıma ilişkin sürücüler vb de farklı olacaktır.

Bütün bunlar iki dağıtım arasında fark yaratacaktır. Eğer diskler üzerindeki
dosya sistemlerini karşılaştırmak isterseniz aynı dağıtımı farklı dosya
sistemleri ile kurup ardından uygun bir araç ile test edin.
--
Gökşin Akdeniz
http://www.enixma.org