Merhaba,

Virtual box sanırım ilginizi çeker. http://www.virtualbox.org/

Saygılar

-----Original Message-----
From: linux-sunucu-boun...@liste.linux.org.tr
[mailto:linux-sunucu-boun...@liste.linux.org.tr] On Behalf Of Timuçin Kızılay
Sent: Friday, July 23, 2010 4:28 PM
To: linux-sunucu@liste.linux.org.tr
Subject: [Linux-sunucu] vmware alternatifi.

Sunucularımda sanallaştırma için yıllardır vmware kullanıyorum. vmware
esxi ürününün yönetimi için windows makina gerektiğinden vmware-server
kullanıyorum. en fazla 3-4 sanal makina olduğundan pek sorun yaşamadım
şimdiye kadar ama vmware yerine özgür yazılım bir ürün varsa ve 24 saat
çalışan sunucularımda kullanabileceğim kadar güvenliyse onu kullanmak
isterim.

vmware kullanmamın nedeni o zamanlar linux kullanmıyordum, daha sonra
linuxa geçtiğimde bildiğim ürünle devam ettim. Hem windows hem linux
sanal makinalarım var haliyle iki türü de destekleyen ve sürekli çalışan
sunucularımın yanında test amaçlı veya sanal sunucu yaratıp ayarlarını
yapmak için netbooka bile yüklenebilir birşey arıyorum.

alternatif olarak ne önerirsiniz? Şu an sunucumda kullandığım
konfigurasyon nispeten basit bir yapı. sanal sunucular makina üzerindeki
ikinci ethernet kartına bridge modda bağlı, makina üzerindeki linux
işletim sistemi üzerindeki iptables scriptleri ile nat ve yönlendirme
işlerini linuxa yaptırıyorum yani vmware ile gelen network özelliklerini
zaten kullanmıyorum.

Kisiye ozel bu mesaj ve icerigindeki bilgiler gizlidir. ING Bank bu mesajin
icerigi ve ekleri ile ilgili olarak
hukuksal hicbir sorumluluk kabul etmez.Yetkili alicilardan biri degilseniz, bu
mesajin herhangi bir sekilde
ifsa
edilmesi, kullanilmasi, kopyalanmasi,yayilmasi veya mesajda yeralan hususlarla
ilgili olarak herhangi bir
islem
yapilmasinin kesinlikle yasak oldugunu bildiririz.Boyle bir durumda lutfen
hemen mesajin gondericisini
bilgilendiriniz ve mesaji sisteminizden siliniz.Internet ortaminda gonderilen
e-posta mesajlarindaki hata
ve/veya
eksikliklerden veya viruslerden dolayi mesajin gondericisi herhangi bir
sorumluluk kabul
etmemektedir.Tesekkur ederiz.

The information contained in this communication may contain confidential or
legally privileged information.
ING Bank doesn't accept any legal responsibility for the contents and
attachments of this message. If you
are not the intended recipient you are hereby notified that any disclosure,
use, copying, distribution or taking
any action in reliance on the contents of this information is strictly
prohibited. If you have received this
communication in error, please notify the sender immediately by responding to
this e-mail and then delete it
from your system. The sender does not accept any liability for any errors or
omissions or any viruses in the
context of this message which arise as a result of internet transmission. Thank
you.