Thu, 27 Dec 2012 13:27:47 +0200, Halid <ha...@halid.org> :

> Chef ve cfengine'ı daha çok sunucuları yönetmek için kullanıyoruz.
> Misal şöyle bir örnek vereyim;
> - Ubuntu 12.04 dağıtımında kullanıcıların desktop ile ilgili ayarları
> yapmalarını engellemek istiyorum. Ya da network settings'i hiç bir
> şekilde değiştirmemelerini istiyorum. :) Network'e yeni bir yazıcı
> eklendi, tüm ubuntu işletim sistemlerine bu yazıcıyı tek seferde
> eklemek istiyorum gibi. Buna benzer masaüstü kullanıcıların
> sistemlerine toplu bir şekilde müdahale etmek ya da bazı kısıtlar
> koymak gibi düşünelim.

Açıkçası bir sunucu yönetmekle bir masaüstü sistemi yönetmek arasında
temel olarak çok büyük bir farklılık yok.

Örneğin bir ağ yazıcısını tüm sistemlere tanıtmak için iki tane yöntem
izleyebilirsiniz:

1) Tüm Ubuntu'lara ortak bir CUPS sunucusu kullandırtırsınız, bunun
sonucunda o sunucuya eklenen tüm yazıcıları o sunucuyu kullanan tüm
Ubuntu'lar otomatik görür.

2) Tüm Ubuntu'ların /etc/cups/printers.conf dosyalarını topluca
değiştirir, /etc/cups/ppd/ altına yazıcının PPD dosyasını kopyalarsınız
ve CUPS servisini tekrar başlatırsınız.

Gördüğünüz gibi bunu sunucu için yapmakla masaüstü için yapmak arasında
bir fark yok. Chef ile kolaylıkla yapabilirsiniz.

İlk söylediğiniz ağ ayarlarının değiştirilememesi hali ise, policykit
ayarları ile yapılabiliyor. 6 sene öncesinin Pardus 2007'si bile,
kullanıcı "ağ ayarlarını değiştiremesin" şeklinde bir ayara sahipti.
Yine üstteki yazıcıdaki mantıkla ilgili ayarları topluca güncelleyip,
ilgili servisi tekrar başlatarak yapabilirsiniz.

                   Doruk

--
Özgür Yazılım A.Ş. ~ #
http://www.ozguryazilim.com.tr