Selam,

2012/12/27 Halid <ha...@halid.org>

> Chef ve cfengine'ı daha çok sunucuları yönetmek için kullanıyoruz. Misal
> şöyle bir örnek vereyim;
>
> - Ubuntu 12.04 dağıtımında kullanıcıların desktop ile ilgili ayarları
> yapmalarını engellemek istiyorum. Ya da network settings'i hiç bir şekilde
> değiştirmemelerini istiyorum. :) Network'e yeni bir yazıcı eklendi, tüm
> ubuntu işletim sistemlerine bu yazıcıyı tek seferde eklemek istiyorum gibi.
> Buna benzer masaüstü kullanıcıların sistemlerine toplu bir şekilde müdahale
> etmek ya da bazı kısıtlar koymak gibi düşünelim.

> [...]
Desktop environment olarak GNOME kullanıyorsanız ConsoleKit, PolicyKit gibi
bileşenleri configüre ederek sonuç alabilirsiniz belki. Gerçi Debian
specific özelliklerden bahsedilmiş ama şu sunum biraz fikir verebilir:

http://fr2012.mini.debconf.org/slides/LargeGnomeDeployment.pdf

Kolay gelsin.

--
Selçuk Mıynat