Chef ve cfengine'ı daha çok sunucuları yönetmek için kullanıyoruz. Misal
şöyle bir örnek vereyim;

- Ubuntu 12.04 dağıtımında kullanıcıların desktop ile ilgili ayarları
yapmalarını engellemek istiyorum. Ya da network settings'i hiç bir şekilde
değiştirmemelerini istiyorum. :) Network'e yeni bir yazıcı eklendi, tüm
ubuntu işletim sistemlerine bu yazıcıyı tek seferde eklemek istiyorum gibi.
Buna benzer masaüstü kullanıcıların sistemlerine toplu bir şekilde müdahale
etmek ya da bazı kısıtlar koymak gibi düşünelim.

LTSP'yi dediğim gibi daha önce hiç kullanmadım. Bu nedenle yorum
yapamayacağım. Zaten amacım da daha önce kullananlar ne düşünüyor sorusuna
cevap bulmak.

ApacheDS veya OpenLDAP ile merkezi bir kimlik yönetimi ok.
Chef veya cfengine ile temel servis ayarlarının ve uygulama kurulumları da
ok.
Ancak bazı kısıtlamalar yapmak istediğimizde yetersiz kalıyor. Ya da ben bu
konuda yetersizim.

Yorumlarınız için tekrar teşekkür ederim.

27 Aralık 2012 00:13 tarihinde Doruk Fisek <dfi...@ozguryazilim.com.tr>yazdı:

> Wed, 26 Dec 2012 14:56:32 +0200, Özgür Kılıçaslan
> <ozgurkilicas...@gmail.com> :

> Amaç çeşitli, tek başına çalışan sistemlerin ayarlarının tek merkezden
> yönetilmesi.
>
> LTSP ise ortalıkta bir terminal sunucu ve ondan açılan/çalışan
> istemciler olduğu zaman kullanılan bir araç.
>
> Kısıttan çok, iş için doğru araç değil. Ya da ben yanlış anlıyorum
> isteneni.
>
>                    Doruk
>
> --
> Özgür Yazılım A.Ş. ~ #
> http://www.ozguryazilim.com.tr

Halid ALTUNER
Uzman Sistem Yöneticisi
Bilgi Teknolojileri İş Geliştirme Direktörlüğü
e: haltu...@turksat.com.tr
w: www.turksat.com.tr
p: +90-5302356712