Arkadaşlar, paylaşımlarınız çok faydalı oldu. Teşekkürler.
Muharrem Turan

From: linux-sunucu-boun...@liste.linux.org.tr
[mailto:linux-sunucu-boun...@liste.linux.org.tr] On Behalf Of Atıf CEYLAN
Sent: Tuesday, October 28, 2014 10:12 AM
To: linux-sunucu@liste.linux.org.tr
Subject: [Linux-sunucu] Re: CentOS 7 üzerinde Nginx, MariaDB ile PHP site
yayınlama

static.siteniz.com gibi subdomain yapıp statiklerinizi ngnix'te
yayınlayabilirsiniz. Farkli portlarda iki instance genelde kullanilan bir
yontemdir.

mariaDB degil de ACID uyumlu bir engine olan innoDB meselesi var.
http://tr.wikipedia.org/wiki/InnoDB
innoDB oracle firmasinin bir ürünüdür. Ticari olarak kullandiginiz
veritabaninizda lisans talep edilebilir. Etmezler nasilsa denilse de bu lisans
ihlali yaptiginiz gercegini degistirmez. innoDB kullanmadiginizda ise elinizde
kalan MyISAM engine ki, onu kullanmamaniz icin yeterince sebebiniz var.

innoDB'de olup myisam'da olmayanlar

Transaction: yok
Trigger: yok
Functions: yok
Foreign Key: yok
Row level lock: yok, table level locking var. (bence en onemlisi. Ekleme,
silme, güncelleme, index oluşturma vb. operasyonlar için tüm tablo kilitlenir
ve o esnada tüm diğer sorgular bekletilir. Join'ler işkenceye dönüşebilir. In
kullanımı da sorunlu.)
Transaction log: yok
Crash recovery: innodb ile kiyaslanamaz ve crash durumlarinda veri kaybi
yasamaniz yuksek olasilik. Ben defahetle yasadim gecmiste.
Gelistirmesi devam ediyor mu? : hayir
neredeyse, var: yok diyecegiz.

Bu durumda innoDB kullanmayacaksaniz mariaDB neden kullanasiniz? MariaDB
kullanacaksaniz neden innoDB (oracle'a ait ticari bir urun) kullanasiniz?

Devekuşu'na demişler uç, ben deveyim demiş. Koş demişler ben kuşum demiş.