Neden centos bilmiyorum ama kullanıp inanılmaz memnun kaldığım bileşimden
örnek vereyim.

Debian 7
(nedenini söylemeye gerek yok.)

Nginx
(apache nginx derseniz, nginx tercih etmenizde fayda var. OpenResty ise
programlanabilir bir nginx fork'u. Daha performanslı. Single core 2 gig ram
2k connection per second görürsünüz.)
nginx - php5-fpm, apache + mpm bileşimini her türlü ağlatır.

Percona XtraDB Cluster
Normal percona zaten performans olarak çok iyi, cluster ile başlarsanız
ihtiyacınız arttığında node sayısını arttırıp haproxy, keepalived vb. bir
load balancer ile durumu kurtarabilirsiniz. Percona myisam'ı zaten tavsiye
etmiyor. innodb 3 node 100k tps görebilirsiniz)

PHP5-FPM ( tune edebilirsiniz php uygulamalarınıza göre ) - dotdeb reposunu
kullanın, daha stable. ( http://www.dotdeb.org/)

>  Selamlar,
>
> CentOS 7 üzerinde Nginx, MariaDB ile PHP site yayınlayan arkadaşlar var mı?
>
> Bu yapıya geçmeyi planlıyorum. Eksileri artıları ne olur?
>
> Teşekkürer..
>
> Muharrem Turan

Halid ALTUNER
Sr. Linux System Engineer & System Architect
e: ha...@halid.org
w: www.halid.org
p: +90-5302356712
P Yazdırmadan önce çevreyi düşününüz / Think about the environment before
printing