28 Ekim 2014 22:17 tarihinde Doruk Fisek <dfi...@ozguryazilim.com.tr> yazdı:

> Ne durumda ek lisans satın almanız gerekiyor? Örneğin, InnoDB'nin
> kaynak kodunda değişiklik yapıp, onu paketleyip, bir yere verecekseniz
> ama paketinizin yanında yaptığınız değişikliklerin kaynak kodunu vermek
> istemiyorsanız, GPL buna izin vermez (özgür yazılımların çoğu gibi),
> mutlaka yanında kaynak kodunu da vermenizi ister. Ama siz bunu yine de
> yapabilmek istiyorsanız, InnoDB'nin sahibi firmaya parayı
> bayılıyorsunuz, sanki sahipli bir ürünmüş gibi lisans satın
> alıyorsunuz, değiştirilmiş InnoDB'yi paketleyip, kaynak kodu olmadan
> müşteriye verebiliyorsunuz.

Yanlis anlamayi onlemek icin sunu belirtmek istedim. Doruk, yukardaki
ornegi daha aciklayici olmak icin yazmis. Fakat ornek tam dogru degil.
InnoDB zaten GPL lisansli, kaynak kodunda degisiklik yapip onu kaynak kodu
olmadan(kapatip,paketleyip) bir yere vermek(, dagitmak, satmak vs) istemek
mumkun degil. Firma istese de yiginla para verilse de yapilamaz. GPL buna
izin vermez. Wiki'de yapilan aciklamada "but can also be licensed to
parties wishing to combine InnoDB in proprietary software" denmis. Yani
herhangi bir kapali kaynak kodlu yazilimla kullanilmak istediginde farkli
lisans ile kullanabilir oldugu belirtilmis.