Selamlar

Qmail konusunda yardımınıza ihtiyacım var.

evde sadece cron vb. bildirim epostaları gönderen bir sistemim var.

Deneysel bir sistem hazırladım ( raspberry pi) Hdd üzerinde çalışmaktadır.

Ev kullanıcısı (sabit ip olsada) olarak bildiğiniz gibi 25 portumuz kapalı.
ilgili kuruma başvuru yapılarak Açtırmak gerekiyor.

Bu nedenle problemsiz eposta gönderebilmek için
smarthost veya relay hakkımın olduğu bir sunucu gerekli oldu.
bunuda dışarıdaki asıl sunucuda (postfix) relay tanımladım.
 - tabiki 25 port değil başka bir port açmıştım.
ve güvenlik için sadece belirli bir ip üzerinden alması için iptables kuralı
yazdım.
Kullandığım Paket ve yamalar:
netqmail-1.06

https://tomclegg.ca/qmail/