Hocam
3 yıldır Postfix de problem yaşamadım.
Smarthost kullanarak Postfix -> sendgrid uzerinden gonderimde problem
yaşamıyorum.

Qmaile Tls yaması geçilmesine rağmen
Smarthost üzerinden mail gönderemiyorum.
Ciktida belirtildiği gibi karsi tarafa stattls komutu gönderemiyor qmail.
Tam olarak yapılandırmayı anlatan bir doküman da bulamadım.
Qmail  lwq kuruldu.
Qmail kullanmak istiyorum.