15-07-2018 13:15 tarihinde VEDAT ELCIGIL yazdı:

Merhaba,

Sunucunun 587 portuna gelen istekleri 25 portuna nat yapabilirsiniz. Bu en kolay yol ,,

iptables -A PREROUTING -i eth0 -p tcp -m tcp --dport 587 -j REDIRECT --to-ports 25

2. yol,

 POstfix de 587 portunu servis olarak açmanız gerekiyor.

Merhaba
Bence pek iyi bir yol değil, bu öneriniz.
587 (submission) portu sadece auth yaparak eposta göndermeye müsade etmeli. Bu mantıkla 587 portunu 25 ye yönlendirmek auth harici de eposta kabul edilmesi anlamına gelir pek ki doğru bir yol değil. Zaten 25 portunun ISP lerce engellenmesinin asıl nedeni bu.

postfixte zaten 587 portunu dinliyor olmalı aksi halde:
<from:_to:u...@example.com>_123.456.789.0DConnected_to_123.456.789.0_but_sender_was_rejected./Remote_host_said:_530_5.7.0_Must_issue_a_STARTTLS_command_first/
böyle bir hata dönmezdi.

Potfix tarafında submission ile ilgili olarak master.cf de neler var?
bendeki durum bu, bu şekilde ayarlayıp deneyin:
submission inet  n       -       y       -       -       smtpd
    -o syslog_name=postfix/submission
*-o smtpd_tls_security_level=may*
    -o smtpd_sasl_auth_enable=yes
    -o smtpd_client_restrictions=permit_sasl_authenticated,reject

eğer çalışmazsa qmail tarafında ilgili ayarı (smtproutes) kontrol edin. qmail ile çalışmayalı çok uzun zaman oldu pek hatırlamıyorum açıkçası :)

saygılar

Saygılarımla İyi Çalışmalar Dilerim,
Vedat ELÇİGİL