30 Aralık 2015 09:49 tarihinde Aytekin Aygün <aytekinay...@gmail.com> yazdı:

> [...]

Merhaba,

Birçok özgür yazılım projesinin sponsoru, ya da daha genel ifadesiyle
bağışçıları, vardır. Bağışçıları
para olarak ve/ya da kod yazımı, çeviri vb. katkılarla bağış yapabilirler.
Örneğin, biz Exherbo'da paradan ziyade kullanıcılarımızdan
koda katkı yapmalarını, projeye destek olmalarını isteriz. Böylece katkıcı
-- ya da geliştirici zira dağıtımımızın felsefesinde
"bütün kullanıcılar geliştiricidir" ifadesini içeren gülmeceli bir
önvarsayım yatar -- paranın içkin olarak yazılım dünyasında
ve genel olarak dünyada taşıdığı "çıkar" çağrışımının yerine kendine ve
diğer kullanıcılar bağlamında "faydacı" olan bir
yaklaşımı koyar. Elbette para verirseniz de kimse hayır demez. Ben mesela
demem, alır gider bira içerim. Ancak diğer katkı
kadar saygın olmayacağı kesindir. Kullandığım saygınlık ifadesi katkıcının
kod yazım, çeviri vb. yeteneklerinin yüceltilmesi
duvarı kırmasından ve topluluğa katkı sağlamasından kaynaklanır. Bu açıdan
Ubuntu'nun bir sponsora sahip olmasının
büyük bir getiri veya götürüsü olacağını düşünmüyorum.

> Konu bundan ibaret:
> http://www.gnu.org/philosophy/ubuntu-spyware.html

Sponsor, iktidar olarak gücü güdümüne aldığı noktada sıkıntıdır. Ben şahsen
böyle bir sponsorluğu diktatörlükten (bdfl kavramını
diktatör ifadesinin dışında bırakarak konuşuyorum) ve ubuntu'yu da
windows'tan ayrı tutmam. İlgili metin detayları güzelce açıklar.
Yeniden okumaktan mutluluk duydum. Paylaşım için teşekkürler.

Pencerelerinizi kapatın özgürlük içerde kalsın.

> --
> Saygılar,
> Aytekin Aygün

Sevgiler,