From: Taner KARAGÖL
Sent: Thursday, December 31, 2015 10:09 AM
To: 'Linux'
Subject: RE: [Linux] Re: Ubuntu güvenli mi?

Bir firma söz konusu ise doğal olarak hükümetin baskılarına benden/senden daha
az dirençlidir gözüyle bakıyorum. Ama bu durum illaki firmalar için (her firma
için) geçerli değil elbette. Tamamen açık kaynak ve gönüllüler tarafından
geliştirilen yazılımlarda da olması muhtemel. 3-5 yıl önce OpenBSD
geliştiricilerinden biri 2000 li yıllarda openBSD'nin içine ABD hükümetinin
baskısıyla açık kapı koyduklarını itiraf etmişti. Hatta aynı modülü kullanan
pek çok ticari yazılım bile vardı. Tam tersi de mümkün: Mail şifreleme
yazılımını PGP'nin eski sahibi bu işi internet ortamında yapmaya karar veriyor
ve bir firma kuruyor. ABD hükümeti özel anahtarları istiyor. Baskılara
dayanamayan firma sonunda bu durumu açıklıyor ve dükkanı kapatıyor (helal olsun
adama). Yani adam dükkanı kapatmak durumunda kalıyor. Şimdi ABD hükümeti Ubuntu
firmasına ya baskı yapmıyor yada yapıyor ve Ubuntu ABD'nin dediklerini yerine
geitiryorki hala firma açık. Baskı yapmadığına inanıyormusunuz gerçekten....

Neyse... Bu konuda yorum çok olur. Biz zaten facebook/google gibi servisleri
kullanarak zaten pek çok bilgiyi hediye ediyoruz.