Merhaba,

"Ubuntu güvenlimi ?" yada "X güvenlimi ?" diye sormaktan ziyade. İhtiyaç
duyulan özellikler ve beklentiler neler, hangileri olmazsa olmaz bunlara
karar verip sonrada ona göre bir dağıtım seçmek en iyisi olacaktır.
Güvenlik daha doğrusu bilişim güvenliği bir bütün halindedir. Sadece
işletim sistemi olarak olaya bakamamalısınız, kullanıcı yönetiminden dosya
paylaşmaya, hizmet veren servislerin ayarından güncellemelere ve bazen
donanım sürücülerine kadar gider bu bütünlük.

Paranoya seviyesinde bir güvenlik arıyorsanız eğer, buna göre oturup
sizinde çalışma yapmanız gerekecektir : ISO 27002:2013, DoD 8570.01-M, DoD
8140 gibi standartları / dökümanları okuyarak başlayabilirsin.

Siz şu an kullanmakta olduğunuz işletim sisteminde ne gibi güvenlik
önlemleri alıyorsunuz ? Parola ilkesi belirledinizmi ? Güncellemeler nasıl
yapılıyor ? Dosya olaylarını(erişim/değiştirme/silme) / paylaşımlarını
izliyormusunuz ? mesela . Bir kullanıcı / it yöneticisi olarak güvenliğin
neresindeyiz ki, ne gibi ayarlar / konfigrasyonlar yaptık ki işletim
sistemlerinin güvenliğini sorgular olduk.

İyi çalışmalar : Bu maili Ubuntu 14.04 üzerinden yazıyorum.

Zekeriya Akyildiz
+90 541 331 87 55
skype: zekeriyaakyildiz