On Thu, 9 Feb 2006, SZABO Zsolt wrote:

> Nem egeszen vilagos ez szamomra...
>
> Egy ext2/3 fs-en belul, hogyan tudom megakadalyozni, hogy ket processz
> egyidejuleg read-write modon ferhessen hozza egy file-hoz?
> Neztem a mount 'mand' opciojat es az fcntl leirasat, ami szerint a 'mand'
> mellett az adott file-ra set-GID bit kell, de ne legyen vegrehajthato (chmod
> g-x, chmod g+s). Ennek ellenere probaltam mc-vel szerkeszteni, meg bele
> cat-olni egyszerre, es ment gond nelkul.

Tudtommal az alkalmazásnak kell erre explicit figyelnie (flock() hívás),
a kernel feltételezi a userekről, hogy tudják, mit csinálnak.

[...]
> Bonusz kerdes: milyen mas filerendszer van az ext2/3-on kivul, ami az ilyen
> multiuseres kornyezetet hatekonyabban tamogatja?

A különbőző felhasználók miért nem használnak különböző userid-ket és
akkor és akkor egyáltalán nem tudják egymás file-jait szerkeszteni? Vagy
célszerű lehet az egészet valami verziókövető renszer alá tenni, ha
úgyis csapatmunka van.
                                Bye,NAR
--
"Beware of bugs in the above code; I have only proved it correct, not
 tried it."