On 07-Jan-05 06:35, Hegedüs Ervin wrote:
> mar' ha nincs hasznalatban a diszk. :)
> konkretan felmountolva nem volt az md eszkoz, de en ugy gondolom,
> hogy ha egy /dev/sdc eszkoz hasznalatban van, akkor az ot
> hasznalo alkalmazas vegye eszre, hogy az ot tartalmazo
> _particiot_ nem lehet hasznalni.

Most nem akarom kiprobalni, de en siman ugy gondolom, hogy
felmountoltolt particiok alatt at lehet szerkeszteni a particios tablat,
vagy felmountolt particiot, vagy felmountolt particioju diszk ezkozt
teljesen el lehet kuralni pl. dd-vel.

Persze, lehetne inteligens minden program, de en ugy lattam, inkabb az a
filozofia, hogy legyen egyszeru, kicsi, es ha root vagy, figyelj oda,
nehogy kiszurj magaddal.

Az biztos, hogy en mar volt, hogy kiszurtam magammal :-)

Mar nem emlekszem, de talan LVM-bol akartam kivenni egy diszket, de
masikat irtam be. PV volt, VG resze volt, de az LVM-en kivuli programok
errol nem tudtak, ezzel nem torodtek.

Mondjuk honnan is tudna azt egy fdisk, vagy egy dd, hogy letezik olyan
dolog, hogy swraid, vagy lvm, vagy evms, vagy akarmi uj nev, amit holnap
kitalalunk

> ezt nem tudtam eddig.

Hanem? Ket kulon node a /dev alatt. Annyi kozottuk az osszefugges, hogy
ha a /dev/sdc-t elkezded 0-val feltolteni, akkor elobb utobb a
/dev/sdc1-ben is nullak jelennek meg.

De a rendszer szempontjabol ez csak egy erdekes mellekhatas :-)

Mondjuk ird be, hogy
# cfdisk /dev/sdc1

mit gondolsz, mi tortenik? Hat az, hogy azt mondja, hogy az sdc1 nevu
diszken meg nincs particios tabla, akarsz-e letrehozni. Es megteheted.

Tudod, UNIX, minden file. Ha letrehozol a diszken egy fajlt (dd
if=/dev/zero of=myimage bs=1024 count=102400), akkor ezt is
megparticionalhatod. Meg gondolom csinalhatsz belole PV-t, md reszeve
teheted, keszithetsz belole swap-et, stb.

Ha valami ennel figyelmesebb, vagy valami ilyen dolog nem mukodik, akkor
az plusz logika az adott programba beleepitve. De azt ne vard el, hogy
helyetted figyelm mindenre. Ha veletlenul figyel, akkor oruljel. De
alapvetoen ugy allj hozza, hogy te legyel figyelmes!