On 2/19/07, Szabo Istvan <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
> Van egy shel script, ami felmountol egy windows megosztást, majd onnan
> átmásol 1 filet és .csv filet készít belőle. Ezt root-ként futtatva megy
> szépen, viszont meg kellene oldani, hogy weboldalról is indítható legyen.
> Persze, ha .cgi-ként szeretném futtatni, akkor ugye nincs joga mountolni.
> A kérdés, hogy hogyan szokás az ilyet megoldani?

Azért nem működik a mount, mert a cgi script apache-ként (www-data
talán a felhasználó pontos neve debianon) fut? Ebben az esetben az
apache suexec modulja nyújthat megoldást:

http://httpd.apache.org/docs/2.0/suexec.html

Szerintem csúnyább megoldás, ha két shell scriptet csinálsz, az
egyiket hívod meg webről, majd az sudo-val elindítja a másikat. Ehhez
a sudoers fájlodaba is fel kell venni, hogy legyen joga futtatni az
apache-nak rootként az adot scriptet.

Harmadik megoldás lehet, hogy az fstab-ban a filerendszernél jelzed,
hogy user is mountolhassa (user vagy users opció, nem emlékszem). Így
talán rá lehet beszélni, hogy az apache-nak is menjen a mount.

Mindhárom megoldás kapcsán feltétlenül nézz utána a biztonsági
következményeknek - egyik sem az, amit szivesen használnék egy éles
rendszeren...
--
Zizi

"How do you kill one, who has no life?"