Köszi, raas!

2007. May 2. 21.34 dátummal Andras HORVATH ezt írta:

> erre az LVM snapshot kivaloan alkalmas.

Akkor is, ha van mondjuk 35 snapshot? És ha köztük nagyon régiek is vannak?
Nem fogja le nagyon a file rendszer teljesítményét?

> javasolnam a dirvish nevu csomagot - hardlink alapu inkrementalis
> mentes, azaz keves helyet foglal, de minden mentes egy teljes "fanak"
> latszik. Akar maguk a userek is visszamasolhatnak egy-egy file-t az
> "elesbe".

Köszi. A dirvish-ről nem hallottam (bár az rsync-backup-ról igen, ami
félautomatikusan ugyanezt csinálja). Ha az ACL-ek változása esetén is másolja
a file-t és nem hard linket csinál, akkor valószínűleg ez igen jó megoldás.

Fontolom a lehetőséget, hogy a backup-ot iscsi-n vagy network block device-on
elhelyezett mirror szolgáltassa. Ennek még nem Google-öztem utána, de ha van
tapasztalatod(otok) ilyemivel, örülnék infónak.

> ps. folosleges maganban is irnod, olvasom a listat...
Köszi. Megköszönni magánban szoktam a tanácsokat. Továbbá abban bízom, hátha
ez ösztökél arra, hogy a lista mellett nekem Cc-zzenek a válaszolók... Én
ugyanis az inbox-ot sokal gyakrabban olvasom, mint a listát.

Üdv

Gábor