Szia,
 > véletlenszerűen nem indul el (a hibaüzenet valami ilyesmi):
 > * Mounting /root/dev on /dev/.static/dev failed: No such file...
 > Target filesystem doesn't have /sbin/init
 Pont ma kuzdottem egy ilyen hibauzenettel, az ok az volt hogy az
initrd-bol hianyoztak a sata-t es/vagy scsi-t kezelo modulok.
 A fentiekbol az kovetkezik, hogy az inird mukodesevel van a
gond szerintem. A véletlenszerűsege miatt hw hibara
gondolok. Mivel ilyen ritka eloszor nezd meg a memoriakat.
A hibauzenet utan kapsz initrd prompt-ot? (busybox)

Zoli