On Fri, Feb 22, 2008 at 09:41:58AM +0000, Andras HORVATH wrote:

> Peldaul, vagy fibre channel, vagy SAS, vagy akarmilyen, tobb node-rol is
> elerheto block device.

Akkor ez meg drbd-vel sem oldhato kell?
De ha van egy tobb node-rol elerheto block device-om, akkor mire kell
az ocfs? Hogy ugyanazt az fs-t el tudja erni tobb node is?

> es a valodi clusteren mi fut?
> mennyi helyrol beszelunk?

lustre
5-15TB

> Igazabol csak gyakorlati limit van, hogy ugyanazt a blockdevice-t kell
> lassak, es ez nehany szaz gepre mar draga/maceras szokott lenni.

Na, akkor inkabb mashogy kozelitem a temat: van 4 db backup gepem,
ezek tarteruletet szeretnem osszefuzni, hogy 1 db nagy fs-kent
latszodjon.

> R/W replikacio vagy RAID-over-OST IIRC nincs, csak striping.

Ezek mik? Mint latod, annyira nem vagom melyen a temat.

> Viszont mindenfele egyeb agymenese van, pl. nem lehet OST-k kozott
> adatot migralni (a la LVM), es igy kicsit maceras pl. egy haldoklo gepet
> lecserelni.

OST-t ugyis csak akkor migralnal, ha amugy single point lenne a gep,
nem? Ill. jol vagom, hogy igy egy node-ot nem lehet pl. boviteni?

Meg fogom nezni, de mintha megoldott lenne.

> Viszont a legnagyobb bajom a lustreval az, hogy mindig (evek ota) jovo
> idoben beszelnek a fejlesztoi. :-(

Ezt miert baj? Mindig ltervezik, hogy a jelenlegi dolgok mellett mik a
tervek.

Nekem az a legnagyobb bajom, hogy nezem

1. pocsek a doksija, feluletes
2. Kiadnak egy kiadast, utana kiadnak egy javito kiadast, mert
critical bugot talataltak, es az igert 1 napon belul az meg is jelenik
2 heten belul.
3. irtunk nekik, hogy vennenk supportot, merre-hogyan, 1 hete nem
valaszolnak, csak egy manager kuldott egy belso zargato levelet masik
kettonek, amin en is rajt voltam, cc-zve

Az egesz olyannak tunik nekem, hogy ilyen es olyan specifikus
elofeltetelek mellett mukodik jol, de egyebkent esetlegesen es
osszeteheted a kezedet.

Apropo, pvfs, gfs2 milyen?

tompos