Nincs WIFI gyakorlatom; a mai napon vettem kézbe ilyesmit először.
Windows alatt beállítottam, megy. Kábelezése:
vonal -> ADSL modem -> EDIMAX Router -> ethernet kábel -> PC
Windows böngészőből http://192.168.2.1 működik
(próbaként egy laptop WIFI kliens is elindult, kiváló jelerősséggel)

Linux indítása után leáll. Feltételezésem szerint azért, mert (évek óta)
a linux indítja közvetlenül a pppoe modult, amely teljesen más IP címet
és DNS-t próbál meg rákényszerítei a routerre, amit az nem ért.

Egész napos googizás után sem találom a megoldást. Sejtésem, hogy két
különböző eternet hozzáférést kellene létrehoznom, valahogy így:
auto eth0 iface eth0 inet dhcp
auto eth1 iface eth1 inet static
        address 192.168.2.1
        netmask 255.255.255.0
(a DHCP már a router dolga)

A laptopon sejtésem szerint iface wlan0 hiányzik, de ez majd egy másik
levél témája lesz. Eddig az is az ADSL-en lógott.

További sejtésem, hogy indítás után "poff dsl-provider", vagy "ifconfig
eth0 down"              utána:
ifconfig eth1 up
váltani tudok a kétféle hozzáférés között. (?)

Vagy meg kell írnom a "pon edimax" ppp és secrets fileokat?

Másik kérdésem, hogy le kell-e töltenem debian etch 2.4.27 kernel alá
valamilyen drájvert? A Google az rt2500-at elmegeti, de nem biztos, hogy
ez a BR-6204WG meghajtására való.

Üdvözlettel  János

U.I. hímes tojás, kölni virtuálisan megy!