Saturday, March 22, 2008, 10:31:52 PM, János Zana wrote:

> Nincs WIFI gyakorlatom; a mai napon vettem kézbe ilyesmit először.
> Windows alatt beállítottam, megy. Kábelezése:
vonal ->> ADSL modem -> EDIMAX Router -> ethernet kábel -> PC
> Windows böngészőből http://192.168.2.1 működik
> (próbaként egy laptop WIFI kliens is elindult, kiváló jelerősséggel)

> Linux indítása után leáll. Feltételezésem szerint azért, mert (évek óta)
> a linux indítja közvetlenül a pppoe modult, amely teljesen más IP címet
> és DNS-t próbál meg rákényszerítei a routerre, amit az nem ért.

> Egész napos googizás után sem találom a megoldást. Sejtésem, hogy két
> különböző eternet hozzáférést kellene létrehoznom, valahogy így:
> [...]

Ez nem jó...

> A laptopon sejtésem szerint iface wlan0 hiányzik, de ez majd egy másik
> levél témája lesz. Eddig az is az ADSL-en lógott.

> További sejtésem, hogy indítás után "poff dsl-provider", vagy "ifconfig
> eth0 down"              utána:
> ifconfig eth1 up
> váltani tudok a kétféle hozzáférés között. (?)

> Vagy meg kell írnom a "pon edimax" ppp és secrets fileokat?

Nem. Szerintem teljesen összekevered a szezont meg a fazont.

Az ilyen pon poff stb dolgokat a router csinálja. neked annyi kell,
hogy a hálókártyának legyen egy címe. Ezt, ha most az eth0 a routerbe
van dugva, kap is tőle (már ha a routerben be van kapcsolva a dhcp, de
gyárilag bekapcsolva jönnek az edimaxok), valami 192.168.2.x-es címet.
Az eth1-et elfelejtheted, a 192.168.2.1-es cím meg nagyon nem jó,
hiszen az a router, márpedig ha a router dhcp-n azt mondja neki (és
azt mondja) hogy a 192.168.2.1 a gateway meg a dns, te meg egy
második (eth1) kártyára felhúzod a 192.168.2.1 címet, akkor minimum
összevissza mennek a csomagok, de inkább sehogy.

> Másik kérdésem, hogy le kell-e töltenem debian etch 2.4.27 kernel alá
> valamilyen drájvert? A Google az rt2500-at elmegeti, de nem biztos, hogy
> ez a BR-6204WG meghajtására való.

A routert nem kell semmilyen driverrel meghajtanod. Ha a gépben az
eth0 helyett egy wlan kártyát akarsz használni, ahoz lehet, hogy kell
szerezned drivert.

--
Best regards,
 Csibra Gergo                            mailto:[EMAIL PROTECTED]