Ahol dolgozom, egy távoli (nem saját üzemeltetésű és
befolyásolhatatlan beállítású) postfix+imap/pop+squirrelmail triót
kell használnunk levelezésre, amivel az az egyik alapvető probléma,
hogy kicsi rajta a tárhely, azaz nem tárolhatok benne több évnyi
levelezést, pedig erre szükség van. Ráadásul a squirrelmail
lehetőségeinek és plugin-jainak többsége is ki van kapcsolva, ami
szintén (nekem jelentős) probléma

Fentiek miatt használtam eddig a Kmail-t (hosszú évek óta, nagy
megelégedéssel), ami egyszerűen POP3-mal leszedte a leveleket a helyi
gépre (ettől vannak több száz megás mailbox fájljaim). A Kmail-t
imádom, a nagyméretű mbox-okat is egészen gyorsan kezelte, de nagy
hátránya, hogy a leveleket csak egyetlen gép előtt ülve tudtam
megnézni, ezért már régóta kacérkodtam egy saját  squirrlemail
beüzemelésével, hogy a munkahelyem bármely telephelyének bármely gépe
elé ülve képes legyek a leveleimet kezelni.

A végső lökést az adta meg, hogy egy épület-fejújítás miatt pár
hónapra elköltözünk, ahova helyszűke miatt nem vihetem magammal az
eddig kizárólag a Kmail-es levelezésre használt IBM "monstrumot"...
Így hát eljött a saját Postfix, uw-imap, squirrelmail beüzemelés
ideje: beállítottam egyik, eddig csak fájlkiszolgálóként üzemelő
szerveremen a postfix-et, ami csak a localhost-ról fogad leveleket és
ha az nem helyi levél, továbbdobja (relay) a fent már említett távoli
postfix-nek.

Az uw-imap-on semmit sem kellett állítanom (illetve csak annyit, hogy
az indítását a xinetd kezelje), tökéletesen ellátja a feladatát: a
/var/mail/<user> mailbox tartalma megegyezik a squirrelmail
"Beérkezett üzenetek" mappájának tartalmával.

A squirrelmail-t beállítottam, küldésnél fogadásnál a localhost
szervereit-folymatait használja, plusz, hogy a "Default Folder Prefix"
a "mail/" legyen.

A squirrelmail-ban létrehoztam néhány új mappát: pl a linux levelező
listás leveleknek "linux" néven, ami a /home/<user>/mail/linux mailbox
formátumú állományként jött létre.

A régi leveleket pedig egyszerűen hozzáfűztem ezekhez az mbox
fájlokhoz, így végülis a sqiurrelmail-be belépve gyönyörűen látom a
régi leveleimet, az újakat pedig az "Opciók -> POP3 Fetch Mail"
menüpontban beállítottak szerint szedem le a távoli szerverről, éppen
úgy, mint régen, csak most a squirrelmail a kliensem.

A probléma ott kezdődik, hogy a squirrelmail indulásakor kb 3-4 perc,
míg megjelenik a mappák listája és a mappa-lista minden frissítése is
kb ennyi időt vesz igénybe. Nem vagyok biztos benne, hogy ezt mi
okozza, lehet, hogy túl nagy méret, vagy más valami, de az biztos,
hogy több száz megányi levelet egyetlen mbox-ban tartani nem éppen
életbiztosítás... ezért (is) szántam rá magam arra, hogy megpróbáljam
a "mb2md" konverziót, de nem tudom megmagyarázni a squirrelmail-nek,
hogy a levelek, amik eddig pl a "/home/<user>/mail/linux" fájlban
voltak, ezután a '/home/<user>/mail/linux/' könyvtár (cur|new|tmp)
alkönyvtáraiban lesznek.

Fentiek kérdeztem azt, hogy a "Squirrelmail tudja-e majd olvasni a
maildir-be átkonvertált állományokat", mert itt már szó sincs
imap-ról, csak a squirrelmail-ról, hiszen a pop3-mal leszedett és
szűrőkkel megfelelő mappába irányított, vagy eleve a megfelelő mappába
leszedet levelek kezeléséről van szó.

Köszönettel:
kjt

ui:
A dbmail, mivel adatbázist használ a levelek tárolására (ráadásul
ismeri a PostgreSQL-t, amin kívül szinte semmit sem ismerek) eleve
szimpatikus, ezért feltétlenül meg kell ismerkedjek vele...