2009. április 20. dátummal Kiss Gabor ezt írta:

> Azaz:
>
> Én már panaszkodtam. :->
> De nem gyakran teszem, mert túl fárasztó lenne. :->
>
> A háziszabály az, hogy csak olyan segélykérõnek válaszolok, akinek
> el tudom olvasni a levelét. Vegyük észre, hogy nem õk tesznek nekem
> szivességet!
Ez szvsz nagyon önző hozzáállás. Az alapértelmezett beállítások egy frissen
telepített rendszerben már nem ISO-8859-x szabványosak, hanem UTF-8-asok.
A levelezők szintén. Feltéve ha bárki is a jelenlevők között használ
grafikus felületet.
Persze tudom hogy itt csak mazohisták és konzol függők élnek, mert ugye
szerverekre nem kell semmi. még billentyűzet sem, csak ssh elérés. Akkor
viszont az otthoni éles gépeiken bármit betudnak állítani.

De gondoljatok azokra akik programoznak, és grafikus felületet is
használnak, esetleg már nem a kezdők közé sorolják magukat, azokkal mi
legyen? Én nem az vagyok, ezt kijelentem.
Én 1999 óta még mindig kezdő vagyok. A kmail alpértelmezett beállítása is
pld. 78 karakter, és már ezért is megszólnak ezen a listán.
Miért állítgassam az éles rendszeremet át ezért az egy levelezőlistáért?
Persze nem kötelező itt lenni, ezt nagyon jól tudom, ezért én csak olvasok,
és nem írok, mert kapásból azt is megkapom, hogy az általam intézett
kérdés a kezdőre való.
De ki dönti el hogy mi akezdő, és mi nem az?
Egy kezdő mit tesz, ha script írásra adja a fejét?
Ha abból indulunk ki hogy egy kezdő csak kattintani tud, akkor ott hiába
teszi fel a kérdést.
De ez már szőrszálhasogatás.
Én általában szoktam küldeni egy levelet annak az illetőnek akinek hiányzik
a fejlécéből a content-type, hogy állítsa be. S így minden valamirevaló
levelező lekódolja a levelet.
Ez mindig bejött, úgyhogy nem kell szórakozni. A korral együtt kell élni,
és nem megrögzötten ragaszkodni az elavult dolgokhoz.

Aki ezen a listán ezen problémázik, szvsz nem is erre a listára való.
Egy rendszergazda hogyhogy nem tudja beállítani a rendszerét?
Akkor miért is rendszergazda? Esetleg még 286-os gépek vannak a
szerverközpontokban, 1.0-ás kernelekkel? Semmiféle kódlap lehetőséggel?
Akkor azokat le kell cserélni. Lobbizni kell új gépekért.
Sosem értettem ezeket a dolgokat. A fejesek a pénzt letudják nyúlni, de az
őket kiszolgáló rendszerekre már sajnálják a lóvét. Ez tény.

S van még itt valami, ami nem a témához tartozik de most kijön belőlem.
A magyar nyelv ékezetes és kész. Olyan szó hogy "fileok" nem létezik a
magyar szótárban. "Parizer" sem létezik a boltban. Ha megveszed azt a
szalámit nézd meg a feliratot rajta. Párizsiról beszélünk, és fájlokról.
Minden más csak rossz beidegződés.
Lehet hogy a fájl szó sok mindenkinek bántja szemét de ez van már idestova
20 éve a magyar programokban. Most akkor ki megy szemben az autópályán?

Virágokat az öltözómbe. Gúnyos megjegyzéseket kérem mellőzni. Okos érvekkel
lehet bombázni.

--
Üdvözlettel:
Mészáros Csaba                  csablak kukac lajt pont hu