Hegedüs Ervin wrote:

> ezt hagyjuk, egyreszt nem hiszem h ez az oka (a masikon mukodik,
> X+1 gepen egyebkent tok jol mukodik), masreszt nekem ext* meg nem
> crash-elt el soha,

Nem crashrol van szo, hanem teljesitmenyrol, egy probat meger.

> hivhatod barhogy, en nem latok egy session-on belul mast mind
> full commit-ot, nem tudom mas RDBMS hogy van vele, de milyen van
> meg, ha nem full commit?

mysqlnel global es session, es az isolation level is erosen
befolyasolja, hogy a gyakorlatba mikor es mennyit cimmit-et csinal:

http://dev.mysql.com/doc/refman/5.1/en/set-transaction.html

> Szerintem altalaban nincs koze az sql cursor-nak a commit-hoz,
> legfeljebb annyi, hogy a cursoron keresztul adod meg a DML-t, ami
> az adott kapcsolatban neked szukseges - itt magaban a kapcsolat
> leiroban van a commit, szamomra ez tok logikus. Tehat nem latom
> ertelmet egy "cursor.commit()"-nak.
>

> Pythonban feluletesen igy nez ki a kapcsolat/kurzor kezeles:
>
> =%=
> import MySQLdb
>
> conn = MySQLdb.connect(host, user, pass, ...)
> [...]

Huha.....Ez valami nem tudom mi:

Cursors are supported inside stored routines, triggers, and events. The
syntax is as in embedded SQL. Cursors in MySQL have these properties:

http://dev.mysql.com/doc/refman/5.1/en/cursors.html

> Amit nem ertek, hogy ugyanazokkal a beallitasokkal egy joval
> erosebb gep miert produkal 2x-es futasi idot, ill ha megpiszkalom
> a scriptet (lasd autocommit versus rekordonkenti commit versus
> osszes DML utan egy commit) miert produkal kozel 30x-os
> gyorsulast az eros gep, a gyenge meg alig 25%-ot.

Ez tobbrendbeli flame lenne...

--
Gabor HALASZ <halas...@freemail.hu>