On 2010.01.19. 16:54, Szima Gábor wrote:

> Ez neha tapgond szokott lenni. A bedugott USB-s ketyere lemorzezza, hogy
> mennyi aram kell neki, amit a Linux rendesen ala is tesz. De ez neha nem
> eleg neki... Win alatt meg full power, ezert tunik ugy, hogy ott megy.
> (tipikus pelda a PS2 -> USB atalakito egy _rendes_ billencsrol,
> pl. IBM. Sose mukodtek ezek nekem, nem is volt fontos mindaddig, amig ra
> nem kenyszerultem egy PS2-tlenitett szervernel...)

Csibra urnak leszen igaza. Aramot nem lehet 'ala tenni', az usb (is)
feszultseggeneratoros, (nagyjabol) allando 5V a feszultseg, igy aram
maximum annyi fog folyni, amennyit a fogyasztok felvesznek. Ohm, sweet
ohm, ahogyan az isiben tanultuk :) Ha prellezik a port, akkor
valoszinuleg elszamolja a driver a fogyasztast (usb2-nel 100mA, usb3-nal
150mA a unitload, es az elobbinel 5, az utobbinal 6 lehet egy
csatlakozon, szoval van mit elrontani), vagy nincs hiszterezis, vagy
osszeakad a powermanagemenntel, vagy stb....