Sziasztok,

Mivel a kezdő listán nem kaptam választ a kérdéseimre, ezért
megpróbálom itt is...

 Egy kipusztult NT 3.51 tartományvezérlő helyébe, egy nagyon egyszerű
 (mindenféle LDAP-os trükközés nélküli) kis PDC-t szeretnék munkába
 állítani, ám a számtalan doksi elolvasása után még mindig pár dolog,
 amit nem értek:

 1. A felhasználói neveket, ID-ket a samdump-pal megmentettem, így ha
 az új PDC-n ezekel az adatokkal veszek fel "kvázi új" felhasználókat,
 akkor az a felhasználó a tartomány szempontjából -a jelszó
 kivételével- azonos lesz az eredeti felhasználóval?

 2. Az useradd-dal létrehoztam egy "MACHINE$" felhasználót és ezt
 hozzáadtam a tdbsam-hoz, így nagybetűvel. A "cat /etc/passwd" és a
 "pdbedit -L" hozza is szépen (nagybetűvel), de a gép mégsem volt
 regisztrálva... átírtam a passwd-ben kézzel kisbetűsre és így már
 regisztrálva volt...
 Ez normális?
 Ebből kifolyólag, hogy automatizálhassam a néhány tucat felhasználó
 felvételét, a "régi" felhasználói és gép neveket "kisbetűsítenem"
 kell?

 3. Az "add user script" sok doksiban az useradd parancsot használja,
 az alapértelmezett adduser helyett. Arra már rájöttem, hogy a
 különbség az, hogy első nem hozza létre a HOME könyvtárat, viszont
 elfogadja a "-g smbusers" paramétert,míg a második létrehozza a HOME
 könyvtárat, de csak numerikus GID-et fogad e, így az alapértelmezett
 csoport megadása "macerásabb"...
 + A netlogon és profiles megosztásokban a felhasználó könyvtárai sem
 jönnek létre "önmaguktól".
 Tehát, ha ragaszkodok ahhoz, hogy az "smbusers" legyen az
 alapértelmezett csoport "automatikus" felhasználó létrehozás esetén,
 plusz valamennyi könyvtár "magától" létrejöjjön, akkor készítenem kell
 egy kis szkriptet,  ami useraddal létrehozza a felhasználót, majd
 készít egy megfelelő /home/név, profile/név, netlogon/név könyvtárat
 és beállítja a jogokat.
 Ezt tényleg nem lehet automatizálni? (
 Nincs ellenemre a szkriptezés, de amikor elkezdtem a PDC kérdéssel
 foglalkozni, azt hittem, hogy szinte minden "magától" megy...)

 4. Mi értelme van annak, hogy a "logon home" megosztás "logon drive"
 meghajtóként alapból mindíg elérhető?
 Ez persze felülírható pl egy "%LOGONSERVER%\%USERNAME%"-mel..., de
 talán inkább nem ezt kellene a passwd állományban is megadni HOME
 könyvtárnak, nem pedig a "/home/név" könyvtárat... csak azért, hogy a
 helye megegyezzen a "\\szerver\név" címmel? És most akkor mi is a
 felhasználó saját könyvtára...?

 5. A "net groupmap modify ntgroup="Domain Admins"  unixgroup=root" és
 hasonló megfeleltetéseket mikor kell elvégezni? Mi az a feladat, ami
 esetén igény/szükség van megfeleltetésekre?
 Mitől lehet az, hogy pl az Administrator felhasználó tagja a root
 csoportnak is és a "Domain Admins" csorportnak is, mégsem tud (valódi)
 új felhasználót felvenni?

 Egyenlőre ennyi elméleti kérdésem van...
 A válaszokat előre is köszönöm!

 Üdv,
 kjt