Volarics István <volari...@gmail.com> írta (2011. július 25. 13:53):

> Én egyszerűen minden felhasználó nevében futtatok egy fetchmail-t
> Az initscript kb ez:
> Ha van a user home-jában .fetchmail.rc akkor arra a felhasználóra
> indítok egy fetchmail-t.
> Így minden felhasználónak annyi postafiókja van amennyit csak akar
> és nincs másban turkálás.

Azért nem jó a központi (/etc/...) "fetchmailrc", mert a vannak olyan
postafiókok, melyek jelszavát elég, ha az adott felhasználó látja és
jobb, ha a jelszavak nem központilag vannak tárolva, ráadásul
felhasználónként eltérő beállításokra is szükség van:

- van olyan fiók, nevezzük M-nek melynek a leveleit nem törölhetem le
a "felső szintű" kiszolgálóról, mert -egy belső szabályozás miatt-
onnan csak egyetlen ember törölhet levelet, miközben kb 5-6 embernek
látnia kell az oda érkezőket.

localhost:/# cat /home/M/.fetchmailrc
set logfile .fetchmail.log
poll mail.domain.hu proto POP3 user m...@domain.hu pass "xxx"
is M here
mda "procmail -f M@localhost~/.procmailrc"
keep
localhost:/#

- van olyan fiók, nevezzük F-nek, melynek leveleit 2-3 embernek kell
látnia egyidejűleg és emellett közvetlenül törölhetők is a "felső
szintű" kiszolgálóról (miközben a helyi kiszolgálón keresztül
elérhetik a leveleket)

localhost:/# cat /home/F/.fetchmailrc
set logfile .fetchmail.log
poll mail.domain.hu proto POP3 user f...@domain.hu pass "xxx"
is F here
mda "procmail -f M@localhost~/.procmailrc"
#keep
localhost:/#

- vannak felhasználók, vegyük alapul a már emlegetett "kjt"-t, akiknek
a leveleit csak egyetlen felhasználónak kell elérnie, így ezek is
közvetlenül törölhetők a "felső szintű" kiszolgálóról (gyakorlatilag
ez majdnem ugyan az, mint az előző eset)

localhost:/# cat /home/kjt/.fetchmailrc
set logfile .fetchmail.log
poll mail.domain.hu proto POP3 user k...@domain.hu pass "xxx"
is kjt here
mda "procmail -f kjt@localhost ~/.procmailrc"
# keep
localhost:/#

A leveleket egy, a crontab-ban megadott szkript szedi (azaz csak
szedné) le, ami kb ennyi:
su kjt -c fetchmail
su F -c fetchmail
su M -c fetchmail

Gondolom ez nagyjából ugyanaz, mint a Te szkriptes megoldásod, csak
nagyon fapados (vagy nevezhetjük bénának is...)

Namost az érdekes az az, hogy a "su kjt -c fetchmail" szépen leszedi a
leveleket, míg a "su F -c fetchmail" és "su M -c fetchmail" nem csinál
semmit sem, és még a log-ba sem ír semmit se, ami segítene keresni a
hibát.

Elrontottam valamit...?