> Nem kellett volna shell-t adni a usereknek csak a fetchmail
> miatt. man su /--shell

Ez bejött! Köszönöm! ;)

> A fetchmail manja nagyon részletes, leírja, hogy a ~/.fetchmailrc-ben is
> beállítható a daemon módú futás, ha ez így be van állítva, elég a user
> nevében csak egyszer elindítani a fetchmailt (akár egy user-szintű cron
> jobban @reboot esemény megadásával).

Lassacskán kezdem felfogni... azt hiszem az zavart meg, hogy a
/etc/default/fetchmail START_DAEMON=yes beállításától azt vártam, hogy
majd indít egy daemon-t felhasználónként a .fetchmailrc alapján... és
ezt fejelték meg egyéb problémák, mint pl a shell dolog és egyebek,
amiket meg sem említettem...

És mivel most a végeredmény az, amit szerettem volna, egyenlőre nem
piszkálom tovább a dolgot.
Köszönöm a segítséget!

Üdvözlettel,
kjt