On Friday 31 May 2002 00:47, Peter Stoilov wrote:
> Понеже тази дивотия започна от мен, искам да предложа нещо.
>
> Ако може по някакъв начин новите хора в този форум да получават информация
> как да постват. Например когато се записват за листа за получават едно
> писмо, в което да пише няколко прости правила или да има линк към WWW
> страница с тези правила. От тази дискусия могат да се извадят следните
> правила:

ето нещо културно, между другото и аз си взех някои бележки ;-)
позволих си да допълня тук там.

1. Не нагрубявай, дори и да не си съгласен с човека.
2. Бъдете така добри в заглавната част на писмото ви да е указано в каква
кодировка е кодирано съдържанието на писмото ви. Не бъркайте кодировка
(encoding) с MIME charset наименование (MIME charset name). Ако незнаете
какво е MIME прочетете RFC 2045-2049, но накратко това е стандарт с много
цели използван в някой Интернет услуги като Mail, Web (може да включва и FTP
разбира ако си четете index.html от там ;), Usenet като една от тях е да се
описва типа на съдържанието. При MIME съобщенията това става в заглавната им
част (header) с редове от ASCII текст. Всеки ред представлява ключова дума,
следвана от двуеточие и интервал след който е зададена и стойността.
Например това помага на email клиентите, браузърите и четците на новини да се
ориентират в каква кодировка е било кодирано съдържанието на документа и
съответно да предприемат мерки за правилното му показване.

*Aко сте кодирали съдържанието на вашето писмо на кирилица в CP1251 encoding,
то в заглавната част на писмото ви би трябвало да имате поле Content-Type в
което е указано, че MIME charset name има стойност windows-1251.
*В повечете случай името на кодировката и името на MIME charset-а могат да
съвпадат, такъв е случая с UTF-8 например.

3. Ако имате проблем с някой постинг (кодировката не почволява да го
прочетете или нещо друго) и това не касае останалите в групата или не сте
сигурни че ги касае, пишете директно на автора.

> Знам че много хора няма да си направят труда да го прочетат
> (доказателството
 са писмата от тип "unsubscribe" в листа), но все някой ще
> го прочете (аз например). Напълно безмислено е да се стига до спорове за
> това кой стандарт е по-стандартен и на кой софтуера какъв бил.

Ако някой може да изкаже горното с думи по-достъпни нека редактира.
(на мен нещо не ми стигат думите, което е weakness ;-)

А иначе един такъв FAQ ще е полезен за доста хора по-въпроса.
--
Greets,
fr33zb1

  • ... Stefan Myankov