On 03 02 2003 09:37, Kliment Ognianov wrote:

> http://zdnet.com.com/2102-1104-929695.html
>
> "Новината" е доста дърта; не съм й обърнал внимание преди ...
> Освен това я има на много места из мрежата. Видях я в news ticker-a онзи
> ден. ;-)

Ами прави са. Когато става въпрос за компания (която все пак се интересува от
своите софтуерни патенти, продукти и техните продажби) наистина може да се
завърже подобен конфликт между нея и други компании, на тема "кое е мое и кое
е твое". BSD license не защитава отвореността на кода, той казва прави
каквото искаш с мен, вкл. може и да се разпространяват modified binaries only
с комерсиални цели експлоатирайки същия този код, който е писан от еди кой си
(е той е поискал така). Е една компания не иска да я експлоатират, а пък
всяка компания пък иска да експлоатира ;-). Ерик Реймънд имаше статия на тази
тема, че хич не му е приятно да гледа как компаниите (няма да споменавам
имена) експлоатират BSD licensed software без да връщат развитието обратно е
open source community (за разлика от GPL например). Те експлоатират и
softwares лицензирани и под други лизензи, но си признават официално само за
BSD licensed щото официално той го допуска. Та защитават самия код и неговата
отвореност че да не бъде експлоатиран по такъв начин.  Забележи, че:

As part of the policy, Red Hat said it will not attempt to enforce its patents
when they are used in open-source software. Open-source software is
distributed under a licence that allows users to modify and redistribute it,
as long as the modified versions are themselves open source.

Red Hat доста често правят промени в кода (къде успешни, къде не) на своя
глава без да ги обсъдят и синхронизират с авторите, което може да обърка
потребителите и вместо да изпише вежди, може да извади очи, но винаги
доколкото знам разпространяват и сорса на техните промени. Който му харесва
ползва който не няма.

Най-вероятно става въпрос, че Reд Hat няма да изхвърли BSD licensed software
от тяхната дистрибуция, който не е писан от тях, а че няма да разпространява
писания от тях софтуер под BSD license, за да няма някой нездрави претенции
към него или пък не дай боже го патентова като свой и да внесе major
drawbackс в неговото развитие...

Спокойно, GNU/Linux има много лица... Red Hat (и някой други) е комерсиалното,
докато Debian (и някои други) е точно в другия край... Така, че е трудно да
се затрие, похарчи или похаби, все някаква форма ще остане да съществува,
най-добре да има повече такива, щото има разни хора и требе им се угоди на
всички ;-)

--
Greets,
fr33zb1