On Friday 16 April 2004 18:35, Alexander Shopov wrote:
> Хайде да поохладим темата.
> Гадна седмица беше.
>
> Да възкресим диалога, а не да го разпваме.
>
> Та това е.
> Очаквам коментари, предложения и забележки, особено ако някой се сети
> как да се автоматично да се трият погрешно кодираните писма.
> Лесно е да се трият очевидно смотани писма - тези с кодиране, която не
> съдържа кирилица. Как да откриваме прекодирани писма? Примерно да се
> блъска филтърче на aspell и ако правилно написаните думи са под 10% да
> трие? (за да не се филтрират кратките писма с една сгрешена дума на
> [...]
    Като гледам колко/как се обсъжда темата, струва ми се че явно
проблема е сериозен. Едно време, когато поддържката на кирилица
куцаше на всяка стъпка, си пишехне ба 'чатица', 'шльо...' и т.н. и
никой не се оплакваше, но... времената се менят (и ние остаряваме).
Докато четях това писмо ми хрумна една идея, която е вече на 40-50
секунди :).С риск да изтърся някоя голяма глупост, за което се из-
винявам предварително, ето я (някой ден ще се науча да не тръгвам
да пиша писма посреднощ може би):
    Да се направи 'филтър', който да 'коригира' максимално получе-
ните от листата писма вместо да ги трие? Грешната кодировка мисля
може да се познае на база съдържащите се знаци при достатъчно дъл-
го писмо. Ако писмото е 2 реда, дори на китайски да е, мисля никой
няма да му направи впечатление. Yahoo примерно винаги, ама абсо-
лютно винаги праща US кодировка каквото и да става, но не променя
сърържанието - само се променя на CP1251/UTF-8....
    Допълнително към тази 'услуга/филтър' може би може да се доба-
ви правило за преобразуване на 'Chatitza' към 'Чатица', (само ако
резултата прилича на кирилица примерно). Правилата за работа с
листата могат да включат инструкций. Обратната операция също може
да се окаже полезна (сещам се за http://www.linux-bg.org). Аз мо-
га да продължа да си мечтая за опционално прекодиране според же-
ланието на получателя още на сървъра... но ако продължа в тоя дух
скоро ще дотрябва да се пише нов mail сървър и да се намерят поне
още 10 машини за работата му... така че спирам дотук.

    пс: Сещам се, че надали всеки ще му допадне идеята някой да му
прекодира/коригира или каквото там се случи пощата (най-малкото
GPG подписите отиват....), но надявам се малко мислене по темата
няма да навреди. Та, други идеи? Web интерфейс?

--
Regards,
  Doncho N. Gunchev    Registered Linux User #291323 at counter.li.org
  GPG-Key-ID: 1024D/DA454F79
  Key fingerprint = 684F 688B C508 C609 0371  5E0F A089 CB15 DA45 4F79