Здрасти,

On Wed, 28 Jan 2009 17:42:24 +0200
Александър Шопов <a...@contact.bg> wrote:

> @Георги
> За съжаление финансовата криза ме тресе и мен и хич не мога да давам
> парички сега.
> @Мариян
> 1. Дори да пусна DNAT от нас, защитната стена пред Уиндоуса ще ме
> отреже. Връзката трябва да се инициира от него.
> 2. Стандартно Tomato няма OpenVPN, има някакви експериментални тестови
> работи, които не смея да ползвам.
> Иначе и IP-то е постоянно и публично, и имам DDNS.
> @Никола
> Хич не ми се искаше да сменям фърмуера, Доматът ми е толкова лесен
> [...]

OpenWRT също си има графичен интерфейс, макар и не толкова удобен като
доматения.

> [...]
> Връзката не е много стабилна. Последният път като имах подобен случай и
> то между два Линукса, на мен не ми беше лесно да се справям с
> прекъснатите връзки, заетите портове и тям подобни.
>
> Имам още една причина да не искам да ползвам ssh — това означава да
> сложа паролата или ключ без парола за администраторския акаунт на рутъра
> върху Уиндуската машина, а това хич не ми се прави.
>
> Сега като се намърморих, най-реалистично ми изглежда да проработи
> стабилно и спокойно в дългосрочен аспект вариантът на Никола, за който
> обаче ще трябва да чета най-дълго. Уфффф.

За най-дълго четене - зависи. За стабилност и спокойствие - също. :)

> Коя версия на OpenVPN да ползвам? Той нали може автоматично да
> възстановява връзката?
> Откъде да започна четенето?

От това коя дистрибуция на openwrt да избереш - 7.09 или 8.09. Загледай се във
форумите на openwrt - предполагам там ще има достатъчно актуална информация.
Аз съм пускал OpenWRT сървър преди доста време, и тогава (ако не ме лъже беше
по времето, когато Kamikaze тъкмо беше излязло) OpenVPN беше на версия 2.09.
Но иначе си прав - не е много лесно за настройка и ще се сблъскаш с проблеми.

Nickola Kolev <ni...@mnet.bg>