On Tuesday, November 22, 2011 09:14:24 AM Georgi Chorbadzhiyski wrote:

> Повече памет винаги е по-добре. Аз отдавна не правя отделни
> партишъни, а пускам swap във файл(ове) и въпреки, че не нужно
> гледам swap-а да ми е поне колкото паметта, дисковото пространство
> е евтино (изключвам сегашния момент разбира се).
>
> С доста памет и swap е по-лесно да изключиш memory overcommit-а
> и да си сигурен, че машината трудно може да бъде бутната от
> полудял процес, който е изял паметта.
>
> Изобщо swap си заслужава да имаш.

Още нещо важно е, че когато имаш повече дискове на машината можеш да ги
използваш като разпределиш swap-а върху всички дискове и да го настроиш така,
че kernel-а да използва всички файлове на round-robin принцип.

Прочети за priority:
  man 2 swapon

Аз лично на desktop машина с 4+ рам не правя swap... но на сървърите слагам
минимум по 2GB.

Поздрави,
Мариян