Around 11/22/2011 09:42 AM, Svilen Ivanov scribbled:

Извадка от http://en.wikipedia.org/wiki/Paging#Linux

> From a software point of view with the 2.6 Linux kernel, swap files are just
> as
> fast[14][15] as swap partitions. The kernel keeps a map of where the swap file
> exists, and accesses the disk directly, bypassing caching and filesystem
> overhead.[15] Red Hat recommends using a swap partition.[16] With a swap
> partition one can choose where on the disk it resides and place it where the
> disk throughput is highest. The administrative flexibility[specify] of swap
> files can outweigh the other advantages[specify] of swap partitions.

За мен най-важното е, че когато swap-ът ми е на файл много лесно
мога да добавя още. По отношение на бързодействие, разлика няма (ако
опреш до swap-а какво бърьзодействие изобщо :)

--
Georgi Chorbadzhiyski
http://georgi.unixsol.org/