Ni saya forwardkan lagi email dr pak Danny Eugene bbrp bulan yg lalu:
Saya baru saja membaca buku "The Great Depression Ahead" karangan Harry S Dent.
Ini adalah buku terbaru beliau.

Sebelumnya beliau menulis buku "The Next Great Bubble Boom" (2004) yang menurut
saya cukup bagus, terutama dalam forecast model yang menggunakan dasar
demografi spending & technology leaps.

Berikut saya mencoba sharing apa yang ditulis dalam buku terbaru Harry Dent,
"The Great Depression Ahead" (2008) :

• The economy appears to recover from the subprime crisis & minor recession by
mid 2009 - 'the calm before the real storm'.
• Stock prices start to crash again between mid and late 2009 into late 2010, &
likely finally bottom around mid 2012 - between Dow 3,800 & 4,500.
• The economy enters a deeper depression between mid 2010 & early 2011, likely
extending off & on into late 2012 or mid 2013.
• Asian markets may bottom by late 2010, along with health care, & be the first
great buy opportunities in stocks.
• Gold & precious metals will appear to be a hedge at first, but will
ultimately collapse as well after mid to late 2010.
• A first major stock rally, likely between mid 2012 & mid 2017, will be
followed by a final set back through late 2019 or early 2020.
• The next broad-based global bull market will be from 2020-2023 into 2035-2036.
(Dikutip dari buku "The Great Depression Ahead").

Demikian sharing saya. Semoga bermanfaat.

Regz,
DannyEugene

PS : Saya pribadi tidak berpandangan bullish atau bearish, sehingga tulisan
tersebut di atas semata hanya sharing apa yang saya baca. Tidak ada maksud sama
sekali untuk menakut nakuti atau yang lainnya. Harap maklum.

Powered by Telkomsel BlackBerry®