Hola,

Orestes, tens raó, jo també crec que la Linkat no és gaire bona. En el meu
cas el problema més gros que he vist i tampoc no l'he provada gaire, és els
problemes que té per treballar amb dispositius USB. I digue'm que ara per
ara n'hi ha molts de USB.

I el programari que porta és com molt bé dius: prehistòric. I sobretot es
troba a faltar el gcompris i el sistema de síntesi en català en el festival.

Per la informació que en tinc ara per ara el Linkat 1.0 és un paquet més
dins d'un armari de cada escola, es va repartir, però van donar instruccions
de no fer-ne res, i allà es va quedar.  O sigui que primer ho engeguen, ho
envien a totes les escoles, després ho paren i a continuació diuen que han
engegat un període de proves en uns pocs centres. No sabia que primer
s'envien els paquests i després es fan les proves. Què passarà si ara veuen
que no funcionen ? els hauran de tornar a editar tots i tornar-los a enviar
a les escoles ?

Sobre el tema que comentes de Softcatalà:

Per acabar, una cosa que m'ha molestat especialment, i que la dic aquí
precisament perquè aquesta és una llista de softcatalà. Si obriu el
firefox
trobareu que a la barra personal hi ha :
-Un enllaç a la web de linkat
-Un enllaç al portal Edu365
-Un enllaç a la XTEC
Fins aquí res a dir. Seguim:
-Un enllaç a Softcatalà
-Un enllaç referent al firefox, però que apunta al web de softcatalà
-Un enllaç amb el text "Linux en català" que també apunta a Softcatalà

La pregunta és: per quin motiu aquest esbiaixament cap a una de les moltes
associacions que promouen Linux al nostre àmbit lingüístic? si cal fer
propaganda d'associacions i/o gent que col·labora amb GNU/Linux, us
asseguro
que la llista seria ben llarga.

Et puc dir que en primer lloc Softcatalà no hi té res a veure, i en segon
lloc si has sigut usuari del Navegador en català i del Mozilla Suite hauràs
vist que a les adreces d'interès normalment hi posàvem una extensa i llarga
llista d'associacions i mitjans en català. La qual vam haver de deixar de
posar a partir del Firefox, per raons que la Mozilla Foundation sap.

Per tant, jo des d'aquí faig una petició seriosa i formal perquè algun
responsable de linkat justifiqui públicament el motiu de la presència
d'aquests tres últims enllaços. Si és fruit d'algun acord especial amb
Softcatalà i, si és així, perquè se n'ha exclòs altres associacions o
col·lectius de tot tipus vinculats amb tanta o més intensitat i antiguitat
al
programari lliure.

Jo com molt bé dius també donaré una segona oportunitat al Linkat, i
m'esperaré a veure la Linkat 2.

Com que no vull que em titllin de fonamentalista (perdoneu si ho he
semblat,
però la malversació de cabals públics em fot a 100) estic disposat a donar
una segona oportunitat a la versió 2 de la linkat, tot i que estic
convençut
que seran incapaços de corregir tot això, senzillament perquè no en saben.
Sé
de què parlo: conec treballadors de l'empresa que va guanyar el concurs de
la
linkat i el que t'expliquen et pot glaçar la sang a les venes.

Salut,
Quim Perez i Noguer

Respondre per correu electrònic a