Dabrowka Ujec wrote:

> Stefan :

> Hi, hi , hi, ale sie usmialam z tego dziwadla, Stefanie,
> ktore stworzyles :))

     I ja sie ubawilem. Nie na prozno jeden z dywizjonu 303 pisal
jak to ryby spiewaja w Ukajali ze drzewa umieraja stojac i dlatego
Kanada pachnie zywica ... Choc jemu bylo na imie Arkadiusz nie
Alejandro. Tyz na a ...

> Alejandro Casona to nie 'pani dramaturgini', ale
> hiszpanski dramaturg, ukrywajacy sie pod
> pseudonimem Casona. Jego prawdziwe
> nazwisko to Alejandro Alvarez.

     Tak. Prawnicy w HK moga za oplata zaswiadczyc
ze ta 'pani dramaturgini' ma jednak 'cohones' nie
tylko literackie ale i takie rzymskiej tradycji
sadowniczej.

> Sztuki Casony wrzucono do wspolnego wora,
> ktoremu dano nazwe ' theatre of evasion', i ktore
> w latach 50-tych grano powszechnie w tzw. Europie
> Wsch. Stad pewnie prapremiera w Brnie :)
>
> Sztuka, ktora grano u sasiadow to zdaje sie
> jedna z najslynniejszych produkcji Casony,
> 'It is forbidden to commit suicide in spring'.
> W oryginale, o ktory pytasz, znalazlam to
> w takiej oto formie: 'Prohibido suicidarse
> en primavera'. Ale czy czeski tytul pokrywa
> sie calkowicie z hiszpanskim? Te zagadke
> zostawiam ekspertom od zabaw
> slowotworczych  :))

     Jeszcze. Flor de Leyenda, La Dama Del Alba, La Sirena Varada,
La Barca Sin Pescador, Caballero de Espuellas de Oro, Prohibido
Suicidarse en Primavera, Otra Vez El Diablo Nuestra Natacha.

> Dabrowka
> PS. Dziekuje przy okazji Izabelli za notatke o Grotowskim.

     Ja tez dziekuje.
     Ted Morawski

Odpowiedź listem elektroniczym