Andrzej Szymoszek:

>        Jakies niekonkursowe towarzystwo ostatnio.  Michal nie na
>    100%, Ute prosilem o wstrzymanie sie z oczywistych powodow,
>    choc wcale nie wiem, czy pragnela zabrac glos. Jest wiec
>    tak: Speyer, Meissen, Muenster, Bautzen, Cottbus, Regensburg,
>    Koblenz, Trier.
>
>    Andrzej Szymoszek

Nie znalam wszystkich nazw, ale moja lepsza polowa mnie
rowniez prosila, zebym sie powstrzymala.:-) Niektore nazwy maja
slowianskie zrodla (bo sa to pierwotnie slowianskie miasta), jak
n.p. Budziszyn/Cottbus. U serbow luzyckich to miasto do dzis sie
tak nazywa i ta dwujezyczna forma jeszcze obowjazuje (chyba p.
Niewiadomski pytal o to).
Skad sie te inne nazwy biora, tego juz nie wiem. Moze jakas
wspolna lacinska forma istnieje, jak n.p. Kolonia, ktora kiedys
naprawde byla rzymska kolonie.

Pozdrowienia
Uta

Odpowiedź listem elektroniczym