>  |Dabrowka o Holandii:
>  |>
>  |>-za wysokie podatki - chyba jedne z najwyzszych w Europie.
>  |>
>  |Czy moglabym sie dowiedziec jakiego rzedu sa podatki w roznych krajach
>  |europejskich? Tu w Kanadzie sa one paranoicznie wysokie, a jednak moj
>  |znajomy Austriak przeniosl sie do Kanady wlasnie po to, aby od austriackich
>  |podatkow odetchnac.  Wierzyc mi sie nie chcialo.
>  |Marzena
>
> W CH ostroznie oceniajac suma 4 podatkow dochodowych (gminny+kantonalny
> [...]
Mnie tak nie przeszkadzaja wysokie podadtki, jesli zarobek jest
wystarczajaco duzo.
Moja szwagierka w polsce zarabia ok. 400 DM (800 zl) miesiecznie i z
tego musi jeszcze placic podadkow. Wtedy jest to wszystko jedno, czy
to jest 10 lub 20%. Zawsze bedzie to za wysoko.
W Niemczech istnieje taki minimum eksystencjalny, ktory nie zostanie
upodatkowane. Czy tego w Polsce nie ma?
Podadtki w Niemczech sa wysokie i  zaleza od stanu cywilnego i ilosci
dzieci. Ale na podadkach sie nie skonczy: Trzeba jeszcze placic
skladke emeryturalna, skladki socjalne i solidarnosciowe.
Tak  oddaje ok. 50% mojego dochodu brutto.
Ale za to mam 30 dni urlopu, pieniadzy na urlop i Boze Narodzenia i
wyplate przy chorobie. Mi sie wydaje, ze niemcki pracownik nie zyje
az tak zle.

Uta

Odpowiedź listem elektroniczym