Pan Owoc napisal:
'murzyn - ten co wykonuje czarna robote'

Prosze mnie zle nie zrozumiec ale to zdanie w srodowisku w ktorym zyje brzmi
nieco jak zgrzyt. Ja mam czarny kolor skory. Czy to znaczy ze jestem
przeznaczona do czarnej roboty?

Pozdrawiam

Sliwka

- mysle, ze po prostu Witek w ramach zabawy Szymoszkowej :-)
sparafrazowal powiedzenie ciagle jeszcze funkcjonujace w naszym
jezyku [co na to rodzima poprawnosc polityczna?]:

Inne podobne to "pracowac na murzyna"
i "murzyn zrobil swoje, murzyn moze odejsc"

A kolezankom prosze nie donosic :-)

Serdecznie
Magda

Przypomnial mi sie odcinek "Seinfelda" , w ktorym Jerry zabiegajac o
wzgledy "native American" nieustannie acz nieswiadomie  uzywa
"expression" uwlaczajacych indianom ...
. Moze ktos (Rafalek? Dorotka?) przypomni kilka z nich, jedno zdaje
sie brzmialo "Indian promise" i znaczylo,  niedotrzymanie
obietnicy(?). Ach ci Jankesi ;-(

Odpowiedź listem elektroniczym