On 15 Jun 99 at 8:17, Michal Niewiadomski wrote:

> Przeciez o to mi wlasnie chodzilo. Nic mi nie przeszkadzaja przejawy
> prawdziwego szacunku czy wrecz milosci skladane Papiezowi nawet przez
> przedstawicieli wladz panstwowych. Podzielam zreszta te uczucia. Nie lubie
> natomiast glupoty.
>
> Nie wierze w szczere uczucia autora tamtego hasla. Zreszta dla katolika
> wiernosc akurat papiezowi to haslo dosc anachroniczne - bylo moze istotne w
> czasach Reformacji i wojen religijnych. Obecnie brzmi sztucznie.

    Nie rozumiem: twierdzisz, ze to haslo zostalo przerobione
  z jakiegos starego komuszego? Wydaje mi sie, iz autor notatki
  nie mial tego na mysli?

> Ale
> przyzwyczajony do wiernopoddanstwa byly funkcjonariusz partyjny, a obecnie
> pracownik magistratu, ktorego kontakty z Kosciolem skonczyly sie na
> Pierwszej Komunii nie bedzie mial zadnych watpliwosci.

    Czy z przedstawionego fragmentu wynikalo, ze chodzi o bylych
  funkcjonariuszy partyjnych? Nie wiem, kto wygral w Wadowicach
  wybory samorzadowe, ale w tym rejonie SLD nie ma raczej wiekszosci,
  a jeszcze w miescie Papieza...Gdzie ten napis byl, na ratuszu?
  Siedzibie samorzadu? To po prostu oznacza, ze chcieli sie pokazac,
  maja mozliwosc dac to na reprezentacyjnym budynku niejako "od
  siebie", to z niej skorzystali, moze troche nie fair wzgledem
  pozostalych mieszkancow, ale moim zdaniem jest to etycznie
  dopuszczalne.

> Pozdrowienia,
>
> Michal Niewiadomski

   Rowniez serdeczne,