Zasadniczo nie interesuja mnie rozwazania typu, a wyrzuc
pan tego czy tez innego bo [----]. A dlaczego to tak?
Wolna amerykanka jest prosta konsekwencja wolnosci. Identyfikacja
listow czy tez ograniczanie anonimow, sa to owszem uciazliwosci
dla niewinnych uczestnikow dyskusji, ale na liscie jest
jak w zyciu z ograniczeniami predkosci i zebra do przechodzenia
przez jezdnie. Szukam reguly, ktora rowniez poza Internetem,
stosujemy wszyscy.

Kilkakrotnie wysuwano przypuszczenia, ze zapominam o tym co
X. czy tez Y. zrobili. Nie, nie zapominam, ja im to wybaczam.
Czy zbyt latwo wybaczam ? Chyba na pewno nie, emigracja, oderwanie
od korzeni kulturowych, wyobcowanie na obczyznie stwarza atmosfere
w ktorej przebaczenie i wyrozumialosc sa prawdopodobnie tymi
czynnikami, ktore pomagaja w zachowaniu swojej wlasnej normalnosci.

Nie bede dawal ograniczen wedlug swojego widzimisie. No dobrze,
a co z tym chamstwem i chuliganstwem itp. ? Moze, tu zwracam sie
do ogolu uczestnikow listy, do (regularnie rozsylanych) regul
dolacze przestrzeganie wartosci chrzescijanskich. Kultura polska
jest kultura z wartosciami chrzescijanskimi, nawet polska lewica
i polscy ateisci sa inni niz gdyby byli z kraju muzulmanskiego itd.

Witold Owoc

Odpowiedź listem elektroniczym