mojski_piotr wrote:

> To wlasnie ja pisalem o patriotyzmie powatpiewajac czy jest to uczucie
> wyzsze.

Akurat kogos innego mialem na mysli, nieobecnego juz na tej liscie.

> Jak wowczas tak i teraz mam niezbyt duzo szacunku do wszystkich
> odmian patriotyzmu, ktore znam z dnia dzisiejszego. Na pewno nie byla oznaka
> patriotyzmu walka o chleb w Poznaniu w 1956 - to byla walka o egzystencje...

Walczacy o egzystencje akurat nie spiewaja patriotycznych i religijnych
piesni, nie atakuja siedziby znienawidzinego UBP, nie zrzucaja z dachu
nadajnikow zagluszajacych wolny glos ze swiata etc. Sprawy egzystencjalne
byly - owszem - zapalnikiem wydarzen Poznanskiego Czerwca, ale bylo to
(nie tylko moim zdaniem) regularne powstanie narodowe (ograniczone do
Poznania i okolic) przeciwko tyranii i despotycznym rzadom komuny.

> Ci ze Zwirowiska tez mowia o sobie ze sa patriotami - jestem
> przekonany ze nie wiedza co to slowo znaczy.

Kazdy ocenia to ze swych pozycji, nie odwazylbym sie na tak radykalne
stwierdzenie. Niejeden raz historia ocenila - szkoda, ze post factum -
inaczej pewne wydarzenia, niz je pojmowali i interpretowali wspolczesni.
Takie jest prawo historii, wiec ostrozniej z ocena kto jest patriota,
a kto nie wie, co znaczy slowo "patriotyzm" !

Krzysztof Borowiak

PS.
Andrzej Mezynski wrote:

> Jezeli napisalby pan
> cos o Czerwcu 1956, zalozeniu KOR'u czy dzialalnosci ROBCIO

Chyba ROPCIO (Ruch Obrony Praw Czlowieka i Obywatela) !

Odpowiedź listem elektroniczym