O nie !!! nikt inny na polandeli nie krytykowal wlasnie w taki sposob
patriotyzmu jak ja - co zreszta dosc dokladnie zacytowales...

> pewno nie byla oznaka
> o egzystencje...
>
> Walczacy o egzystencje akurat nie spiewaja patriotycznych i
> religijnych
> piesni, nie atakuja siedziby znienawidzinego UBP, nie zrzucaja z dachu
> nadajnikow zagluszajacych wolny glos ze swiata etc. Sprawy
> egzystencjalne
> byly - owszem - zapalnikiem wydarzen Poznanskiego Czerwca, ale bylo to
> (nie tylko moim zdaniem) regularne powstanie narodowe (ograniczone do
> Poznania i okolic) przeciwko tyranii i despotycznym rzadom komuny.

Poznan byl walka o egzystencje. o zrzucaniu nadajnikow nie wiedzial zaden
robotnik. byla to - sluszna - ale doklejona akcja...

> Kazdy ocenia to ze swych pozycji, nie odwazylbym sie na tak radykalne
> stwierdzenie. Niejeden raz historia ocenila - szkoda, ze post factum -
> inaczej pewne wydarzenia, niz je pojmowali i interpretowali
> wspolczesni.
> Takie jest prawo historii, wiec ostrozniej z ocena kto jest patriota,
> a kto nie wie, co znaczy slowo "patriotyzm" !

Masz racje. Jednak sa pewne uniwersalne formy zachowanie, ktore wytrzymuja
nawet historie. Ignorancja zwirowiskowa nie ma szans wytrzymac zadneh
historii z czym na pewno jako czlowiek inteligentny w pelni sie zgadzasz, do
tej samej grupy polskich wolnosciowych szalenstw zaliczamy przeciez Rydzyka
ze swoja rozglosnia radiowa i kilka nieprzemyslanych wystapien X.
Jankowskiego.
Widzisz - sa kraje w ktorych rasizm jest karany, w naszej ojczyznie jeszcze
nie, a szkoda...

> Krzysztof Borowiak

reg.
Piotr