On 23 Sep 99 at 9:12, Andrew M. Sikorski wrote:

> [...]
> byc panstwo. Ono, poprzez swoje sady..."
>
> Tak rzeczywiscie bylo w komunizmie, gdy sad byl narzedziem panstwa, ale
> dzis sady powinny byc niezawisle od panstwa, a nawet kontrolowac jego
> polityke chocby na zgodnosc z konstytucja.  Tak wiec to nie panstwo poprzez
> SWOJE sady jest rozjemca w sporach pomiedzy rzadem a wyborca, lub
> panstwem a obywatelem.  W przypadku o ktorym pisales panstwo jest strona -
> nie rozjemca.
> Teraz moze widzisz lepiej dlaczego Twoja dyskusja z osobami o innych
> swiatopogladach jest taka kontrowersyjna.

     Zaraz zaraz! Bo my tu chyba sie nie rozumiemy. Monteskiusz
  dzielil wladze w panstwie na ustawodawcza, wykonawcza i sadownicza.
  Prawda? Wladza sadownicza jako jedna z form wladzy panstwowej,
  a jakiejze by innej? Ja nie pojmuje wyzej panstwa tylko jako
  wladze wykonawcza, czyli rzad, urzedy, a wlasnie szerzej,
  wliczajac sady. O tyle sad nie moze byc "niezawisly od panstwa",
  ze panstwo to on.

> P.S.
> Prosiles kiedys na liscie o program do nauki angielskiego.
> Znalazlem taki i nawet kupilem z mysla o Tobie.  Porozmawiamy o tym
> jak wroce z urlopu.

     a to prywatnie...

>Jade odwiedzic Ute w Niemczech (just kidding) i
> do Paryza na panienki.

     a dlaczego masz nie odwiedzic Uty, ja bym tam odwiedzil ;)

     Uwazaj, bo Paryz kojarzy mi sie z rozwodami.

    To pa, jak Paryz.

    Andrzej